Kræsjkurs i tjenestedesign

Kurs i regi av Itera - Introduksjon til tjenestedesign

28.09.2017 16:15

Info kommer, Nydalsveien 28, 0484 Oslo

Pizza og Sushi

0 plasser igjen

Company logo

Itera er et kommunikasjons- og teknologiselskap som leverer rådgivning og strategi, design og utvikling, drift og forvaltning.

Velkommen til Kræsjkurs i tjenestedesign!

Itera arrangerer kurs i sine nye kontorer i Nydalen den 28. September.

Itera har et parallelt kurs denne dagen, ML og classifiers. Du kan kun melde deg på ett av kursene. 

Vi serverer pizza og sushi underveis i kurset, og etter kurset tar vi en tur til Nydalen Bryggeri for mingling.


UX: Kræsjkurs i tjenestedesign.

Hos Itera setter vi brukeren i sentrum. Det betyr at alt lager og gjør, springer ut av innsikt i behovene til de som skal bruke tjenestene vi lager.

Mens teknologene bygger kule, innovative websider er det vår jobb som UX-folk å sørge for at det vi sammen lager ikke bare er brukervenning, men også det brukerne faktisk trenger.

For å få til det bruker vi ofte tjenestedesign som metode.


Kurset inneholder:

  1. Innføring i tjenestedesign
  2. Hvorfor tjenestedesign er en god metode
  3. Hvordan du kan bruke tjenestedesign
  4. Gjennom praktiske oppgaver vil du lære (litt) om brukerinnsikt, behovskartlegging, aktørkart, lavthengende frukter, idéutvikling og design.

 

Tjenestedesign handler om å skape gode brukeropplevelser, forretningsmessig gevinst og sørge for at organisasjonen som leverer tjenestene er et produkt av de førstnevnte.

Med dette grunnlaget kan vi utvikle nyttige, effektive og brukervennlige tjenester.

ANSVARLIG

Irene Solberg

irensolb@ulrik.uio.no

Styremedlem